fredag 24 juni 2016

Värmen och hettan

Vi slutade skolan, vi åkte på roadtrip, vi hade barnen. Men sen var det som att vi tog varandra i händerna och hoppade; rakt ut i frenetiskt uppstrukturerat fixande. Skrev flera olika listor och bockade av, punkt efter punkt. Och sen kom värmen och det gör inget att det finns hundra småprojekt för allt viktigt är gjort. Allt är klart inför bebisen. Kärleken har äntligen alla sina saker här. Och framförallt har vi hittat dit att vi fattat hur vi bäst jobbar ihop - och vilket team! 
Så genom alla hormondimmor blir jag mer kär. Särskilt när han kysser mig i nacken och säger att det ska bli spännande att dejta mig när jag inte är gravid. Så kärlekfullt, så närvarande. Tillförsikt.
En natt är det åskoväder och vi älskar tysta med alla lampor släckta. Efteråt går jag ut naken och ställer mig i regnet och känner mig så hel och integrerad. Han möter mig med en handduk i dörren och snart är det nog så att varje cell av mig tillhör oss. Inget annat bär någon tyngd, såren är läkta och till och med ärren börjar blekna.





1 kommentar: